Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

21. srpen, den kdy se mi podělal život

Špatný třídní původ. Kádrový hrb. Otec z rodiny vysokého státního úředníka, matka z velkého, znárodněného majetku. Když mi bylo 5, tátu na dva roky zašili. Pak směl dělat jen dělnická povolání. Pamatuji ho jako umyvače výloh, minera při odstřelování v cementárce v Majlontě, skladníka. Přes vyznamenání na základce jsem dostal umístěnku na zemědělský učňák a teprve po tátově randálu u "soudruhů" mne  přijali na t.zv. podřadnou průmyslovku, kde nás takových byly plné dva ročníky. Komu to dnes  ještě něco říká.  Místo do pionýra jsem chodil do náboženství, než ho zrušili. Nechápal jsem nic. Všichni byli ošátkováni jako pionýři, jen já prd. Jak já jim záviděl.

Polibek Jidasearchiv

A tak ve mně pod tátovým vedením rostl vzdor. Skrytý. To nás naučili. Otevřeně mluvit jenom doma. Slovo komunista bylo u nás sprosté slovo. Táta byl slušný člověk. Ovšem když poslouchal zprávy, tehdy ještě v radiu, naučil jsem se tolik nových slov, že kdybych je sem dal, všichni by dostali šok.

A pak začalo jaro 1968. To mi bylo 21 a kousek. Koukal jsem na to co se dělo jako blázen. Mými hrdiny byli Svoboda, Dubček, Smrkovský, Šik. Z novinových výstřižků jsme s kamarádem v práci měli smotanou roli o průměru 30 cm. A taky jsem jak mi později vyčetli "rozbil jednotné mládežnické hnutí" ČSM se tomu říkalo a založil ve fabrice s partou dalších antikomunistů konkurenční spolek - Svaz pracující mládeže.

A pak přišla noc z 21. na 22. srpna. Táta mne vzbudil a povídal. Je to hochu fprdeli. Obsazují nás Rusové. A obsazovali. Vzpomínám si, že jsem cestou do práce, když jsem jel za kolonou ruských náklaďáků brečel.

A v práci se ten den (i v dalších) nedělalo. Šéf místních komunistů, který si celý rok šlapal na trikoloru si ještě netroufl souhlasit a na vlně hlasu tehdejšího vedení prohlásil obsazení za okupaci. Přestože mne celých 22 let táta učil, že komunisti jsou hajzlové, řekl jsem si. Je čas vstoupit a s obludnými zrádci alespoň na úrovni fabriky svést boj. Vydrželo mi to přesně do 22.8. 1969, kdy jsem jim s tou rudou knížkou flákl o stůl.

Později mi to přišlo draho, ale to už je jiný příběh.

Podstatné je, že se ukázalo, že táta měl pravdu. Jsou to lidé zvláštního ražení. A mně zůstalo stigma, vypálený cejch že jsem se  k těm bastardům na rok dal.

A těm, co mi pod blogy píší své pindy o tom jaký jsem komunista vzkazuji. Trhněte si protézou. Na ten rok co jsem u nich byl jsem hrdý. Tehdy se totiž lámal chleba. A já byl aktivně u toho. Bohužel se nezlomil. A pak jsem až do listopadu 89 žil jako předtím. Dvojím životem. Pravda se říkala jen doma.

Táta se převratu dožil. Bohužel ho neužil. Umřel krátce poté. Dodnes mi zní v uších jeho poslední slova která pronesl na smrtelné posteli. Synu nedopusť, aby se ty kur*y vrátily. A tak se co mi malé, provinční sily stačí, snažím.

A ještě jednu vzpomínku na ty dny mám. Táta nás vzal někdy koncem srpna do Prahy, abych si zapamatoval tu atmosféru. Na ohořelém dřevěném obložení na budově rozhlasu bylo křídou napsáno: Ex oriente lux - světlo přichází z východu.

Je dobré, abychom to měli na paměti i dnes pane Paroubku.

A opět se uvolníme.

Foto dne - pro naše vnuky - komunistům stop:
http://www.paulczynski.cz/foto-dne--pro-nase-vnukykomunistum-stop.html

Když se řekne - a zase jeden gentleman:
http://www.paulczynski.cz/kdyz-se-rekne-a-zase-gentleman.html

A Fórek dne - jen nerozzlobit dělnickou třídu:
http://www.paulczynski.cz/jen-nerozzlobit-delnickou-tridu.html

Autor: Petr Paulczynski | pátek 21.8.2009 8:00 | karma článku: 31,89 | přečteno: 2663x
  • Další články autora

Petr Paulczynski

Hlody středeční 9/8 aneb miluji naše média

Dnes si v úvodníku oddychneme od politiky ( i když ne úplně) a koukneme do Ria které hýbe světem. Na této olympiádě se totiž objevuje vliv multikultury.

9.8.2016 v 20:53 | Karma: 46,76 | Přečteno: 13459x | Diskuse| Společnost

Petr Paulczynski

Hlody středeční 2/8 aneb miluji naše média

Dnes o něco později, než jsem vyhrál souboj sám se sebou zda psát nebo nepsat. Tak aspoň kousek obvyklé porce. Neziskovky žádají volební právo pro imigranty a výjimky ze zákonů.

2.8.2016 v 19:57 | Karma: 46,60 | Přečteno: 10790x | Diskuse| Společnost

Petr Paulczynski

Hlody středeční 26/7 aneb miluji naše média

Zase si nemůžu prázdninově dáchnout a vysadit. Protože Turecko, vraždící monstra co nejsou teroristi jak se dozvídáme, dnes dokonce zamordovali kněze.

26.7.2016 v 15:15 | Karma: 45,51 | Přečteno: 6902x | Diskuse| Společnost

Petr Paulczynski

Hlody středeční 19/7 aneb miluji naše média

Původně jsem si chtěl dát prázdninový oraz a dnes pauzírovat. Pak jsem zjistil, že OVM mají letní výpadek a že se tudíž nebude vědět o čem se má tento týden mluvit, tak jsem sáhl po klávesnici a pár bodů sesmolil.

19.7.2016 v 15:02 | Karma: 46,56 | Přečteno: 9195x | Diskuse| Společnost

Petr Paulczynski

Hlody středeční 12/7 aneb miluji naše média

Dnes začneme něčím čistě brněnským, protože internetem hýbe video v němž se náměstek primátora nechal bičovat dominou přičemž mumlal „I want more,“ tedy: chci víc.

12.7.2016 v 13:14 | Karma: 46,00 | Přečteno: 9461x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  12:08

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Většina práv jako u manželů a přiosvojení dětí. Pavel podepsal zákon o svazcích LGBT+

29. dubna 2024  12:07

Stejnopohlavní páry budou moci od příštího roku uzavírat partnerství s většinou práv, jaká mají v...

Do zahradního jezírka u Berouna spadlo batole, vrtulník ho převezl do Prahy

29. dubna 2024

V Hlásné Třebani na Berounsku spadlo v neděli rok a půl staré dítě do jezírka u rodinného domu. Na...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

  • Počet článků 1307
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3093x
Postřehy z politiky a života.