Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

zeolit

21. 8. 2009 10:47
Jsem vděčný P.P. za jeho blog.

Pamětníkům je to jasné. Po 21. srpnu 1968, kdyby došlo ke svobodným volbám, reformní komunisté by dostali pravděpodobně nejvíce hlasů. Jsme s vámi, buďte s námi... V roce 1969 to už bylo o něčem jiném. Lidové milice, ruku v ruce s čsl. armádou to už "zmákly" bez pomoci cizích vojsk. Řada mladých se dívá na tehdejší události a dobu podobně, jako moje generace vnímala 1. světovou válku a třeba boje na Pijávě. Skutečný prožitek starý desítky let je "nesdělitelný". Některé příspěvky jsou vyloženě "zlé" /z nevědomosti?/.

[>-]EU[>-]

0 0
možnosti
RK

Radek0075

21. 8. 2009 10:51
Re: Jsem vděčný P.P. za jeho blog.

Ke svobodným volbám by NIKDY nedošlo. Ti reformní komunisté zas tak moc reformní nebyli.

0 0
možnosti
RK

Radek0075

21. 8. 2009 10:16
Svaz pracující mládeže

;-D  K tomu snad neni třeba nic dodávat.

0 0
možnosti
PP

paulczynski

21. 8. 2009 10:33
Re: Svaz pracující mládeže

Radečku, kdypak jste se narodil, že Vám tten název  přijde směšný. V té době jste i za založení něčeho takového mohl z fabriky letět, že by Vám schody nestačily. Věřil byste, že to chtělo kus odvahy a diplomacie? Až Vám někdo starší vysvětlí souvislosti, třeba Vám to k smíchu nepřijde.

0 0
možnosti
C

cara7

21. 8. 2009 10:09
Sadlomaso

chytil nerva.protože mu někdo připomněl ,že s Putimem se kamarádí jeho guru Topolánek!A on to nemůže překousnout a kope kolem sebe!!;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti
S

SIDLSD

21. 8. 2009 9:50
Pravda.

R^ Tak velká karma tady není. Jsem na tom skoro podomě. akorát jsem nebyl u těch bolševiků,  bylo mi 17 a s otcem bolševikem jsem nežil, protože se rozvedl a znovu oženil. A od roku 68 jsme spolu již nekomunikovali.  Když jsme se museli sejít (pohřeb a tak) Tak jsme se pohádali a byl na dalších pár let pokoj. I takto nepřímo zasáhl režim do života lidi tomto státě. :-(

0 0
možnosti
V

viveka77

21. 8. 2009 9:46
Co to znamená

Co to znamená, že se "lámal chleba"? Nic ve zlém, ale dělá mi problém, pochopit motiv vstupu do strany PO okupaci. Jen se ptám.

0 0
možnosti
PP

paulczynski

21. 8. 2009 10:14
Re: Co to znamená

Je to prosté. Okupace mne dost silně zasáhla. A když vlastně jediná partaj co tu byla, řekla, že jsou to okupanti a přitom ve fabrice bylo plno bastardů co u  toho měli radost, tak jsem pitomec mladá řekl, že ta partaj je nějak vyžene. To jsem byl blbec, co?8-o

0 0
možnosti
DK

Šahrazád

21. 8. 2009 9:45
Právem se držíte za hlavu, podělal jste si život sám

0 0
možnosti
PP

paulczynski

21. 8. 2009 10:12
Re: Právem se držíte za hlavu, podělal jste si život sám

Kvůli tomu se za hlavu nedržím. Držím se za ni kvůli takovýmhle příspěvkům.;-D

0 0
možnosti
K

kenev

21. 8. 2009 9:19
Trochu oprava.

Okupace  vojsky Varšavské smlouvy byla součástí jejich  manévrů, k nájezdu vojsk došlo z 20 na 21.srpna 1968 - po půlnoci, ne z 21 na 22.srpna. Takže pokud jste šel do práce 22.srpna, mohl jste kolonu ruských vozidel potkat. Pokud ovšem jste vozidla potkal druhý den po vstupu- dle Vašeho popisu, musel jste jít na odpolední směnu. Tak brzy  ráno jste vozidla nemohl potkat, poněvdaž v Brně jestě nebyla.

Co se týká ČSM a v té době vznikajících odnoží a pak samostatných mládežnických celků. Jednalo se o cílené živelnosti funkcionářů ČSM k získání lepšího a významnějšího postavení v hierarchii mládežnického hnutí. Ať se jednalo o SPM(Svaz pracující mládeže), SVM (Svaz vojenské mládeže) či JUVENU, oraganizující vesnickou mládež.

Nejpodstatnější je skutečnost, že ČSM při vstupu vojsk prakticky neexistovala, mládež byla oraganizována jiným způsobem. Takže logicky v následné době normalizace byli potiženi všichni nově organizovaní? Ale to je přece nesmyl! 

Jsem dobrým pamětníkem této doby.

0 0
možnosti
PP

paulczynski

21. 8. 2009 9:30
Re: Trochu oprava.

MOžná mi selhává paměť. Ale v Brně začali přistálvat skutečně v noci z 20 na 21 někdy ve 3 ráno. Takže  v 7 ráno už drandili po městě gazy i náklaďáky s vojcly na korbách. Tak si to  alespoň pamatuji.

Ta SPM vznikla samozřejmě v průbehu léta 68 a u nás to bylo živelné. Zájem byl, utekli k nám skoro všichni svazáci. Ale funkce neměli. Jasně, v době vstupu už byla ČSM po smrti. To rozbíjení ČSM mi vyčetli až při prověrkách THP. někdy v r. 70. Protože jsem to organizoval. řadové členy nechali skutečně na pokoji.

0 0
možnosti
T

tromi

21. 8. 2009 9:04
proč podělal život

ten ráj jste údajně také sám budoval

0 0
možnosti
S

sadlomaslo

21. 8. 2009 9:07
Re: proč podělal život

a už jsi jasnej úplně všem normálním;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti
ZK

SID09

21. 8. 2009 8:58
ten rozhlas

K příspěvku nemám zásadnjších připomínek - snad jen připomínku, že u toho rozhlasu - ( už si to ale přesně nepamatuju ), ale mám taový dojem, že tam nějaký hrdina hodil hořícího molotova na ruský náklaďák s municí a ta postupně začala explodovat. Takže si myslím, že ti mrtví nebyli ani tak z důvodu střelby ruských vojáků, ale jako důsledek nešťastné náhody. !!;-(!!

0 0
možnosti
S

sadlomaslo

21. 8. 2009 8:58
socani,jste dneska směšný

fonon.cara....

0 0
možnosti
  • Počet článků 1307
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3093x
Postřehy z politiky a života.